Magyar Nagydíj 20172017.07.24. 20:08, Andrea, Eszter
Igazi rajongók szemével.
(saját fotó-by Eszter)
Sziasztok Királynők és királyfik! A mostani bejegyzésben a hétvégén megrendezett Magyar Nagydíjra tekintünk egy kicsit rá, Eszterrel, aki velem együtt hatalmas rajongója a Száguldó cirkusznak, és elmeséli élményeit, találkozásait a pilótákkal. Először azonban szeretném egy kicsit szakmaiabban is áttekinteni és bátorítani titeket, ha tudtok mindenképpen látogassatok el a Hungaroringre, hiszen életre szóló élményekben lehet részetek.
Két hete a Brit nagydíjon nézhettük végig, hogyan versenyeznek a fiúk és hajtanak a pontokért és a világbajnoki címért. Ezeket jelenleg csapattal a Mercedes, egyénileg pedig Sebastian Wettel birtokolja. A szombati időmérőt Lewis Hamilton nyerte így ő indulhatott az első rajtkockából, majd egy szép versennyel megnyerte azt. A második helyezett Valtteri Bottas míg a dobogó legalsó fokára Kimi Raikkönen állt fel. Igazán izgalmas volt az a futam is, hiszen sok volt a probléma és akit szinte biztosra vettük, hogy dobogón végez – Wettel – egy defekt miatt csak hetedik helyen ért célt. A mostani futam 70-körös lesz és Vasárnap délután 14:00-kor kezdődik.
De nézzük egy pár mondatban a szabályokat: Az F1 szabályait mindig az FIA határozza meg. Az F1 versenyeket mindig hétvégén rendezik. Ez már Pénteken elkezdődik a szabadedzésekkel, majd szombaton folytatódik az időmérő edzésekkel. Ezek az események a Vasárnapi futam miatt igazán fontosak, hiszen itt derülnek ki az autó esetleges hiányosságai, sőt a szombati – délutáni szabadedzésen derül ki, ki indul az első rajtkockából. Az időmérő edzéseket is 3 szakaszra soroljuk. Q1, Q2, és Q3- ra. A futamon az időmérőn elért helyezéssel indulnak. Pl aki harmadik helyet ért el, az a harmadik rajtkockából kezdheti meg a versenyét. Az első tíz helyezett kap pontokat amik a következők: 25,18,15, 12,10, 8,6,4,2,1,. Az F1-be létfontosságú szerepet foglalnak el a zászlók is. A kék zászló jelenti azt, ha valakit lassan megy a pályán és mögötte egy gyorsabb autó halad. Ez a versenyzőt az elengedésre kötelezi. Magyarul lekörözés zászló. A piros zászló a futam megszakítását jelképezi, a fehér az utolsó kör míg a kockás a teljes futam végét jelenti.
A mostani Magyar nagydíj lesz a 30. Ugyanis az elsőt 1986-ban rendezték és helyileg Mogyoródon található. Nagyon izgalmasnak ígérkezik a futam, hiszen az utóbbi hétvégén történt botlás miatt Hamilton egy pontra megközelítette a az éllovast, és talán ezen a versenyen átveszi a vezetést. Mindenesetre én nagyon várom már a futamot, és bár személyesen nem tekintem meg, a televízió előtt biztos nagyon fogok drukkolni az én személyes kedvencemnek Kiminek. J. - by Andi
Pár élményemet osztanám meg a Forma 1 kapcsán, Kimi és Felipe Massa rajongóként.
Az F1 már talán 2003 óta magába szippantott, de sosem gondoltam volna, hogy egy nap élőben is láthatom majd a Száguldó Cirkuszt. 2009-ben egyik középiskolai barátnőmmel karöltve gondoltunk egyet és jegyet vettünk, belevágtunk a hosszú hétvégébe. Az élmények aztán még 4 évig sorra jöttek, 2012-ben voltam utoljára Mogyoródon, azóta a szállodához járok ki pilótavadászatra.
Amit fontos tudni aki jegyet vált. Jegyet rendelni a http://www.forma1club.hu/ oldalon is tudtok.
Mogyórodra többféle módon is ki lehet jutni. Autóval, hévvel, illetve busszal. A busz Mogyoródig visz, viszont a hévről sétálni kell elég sokat, de mi ezt például évről évre megtettük. A hév az Örs vezér térről indul (Gödöllő felé) Szilasliget megállónál (vagy Mogyoródnál) kell leszállni. Az F1 busz pedig tudomásom szerint az Árpád- hídtól indul, erre a jeggyel rendelkezők természetesen ingyen felszállhatnak. Több kapun lehetséges a bejutás, legtöbbször mindenkit ott engednek be, ahova leginkább szól a jegye, nagy biztonsági átvizsgálás után (táska, helyes névre szóló jegy, szem.ig szám). Álló jeggyel rendelkezők jobb ha minél előbb kimennek a pályára, hiszen (pl vasárnap) rengeteg ember van, hamar el kell foglalni a jó helyeket, ami azt jelenti, hogy füves, dombos részeken lehet állni vagy egy plédre leülni. Az ülős jeggyel rendelkezők pedig válogathatnak a tribünök között (fedett, illetve nem fedett) nyilván az árak is meghatározzák ezt. Én már ültem kinn esőben is és 40 fokban is... Akinek van érvényes jegye betekintést kaphat a csütörtök délután tartandó boxutca látogatásra. Aki kíváncsi a boxokra, illetve esetleg a szerelőkre, autókra továbbá 6 órakor egy autogram osztáson is részt venne, mindenképp menjen el. A pilóták egymás után sorjában adnak autogrammot, sokszor a szerencsén múlik, hogy kaptok e vagy oda értek e a kedvelt pilótához. A szervezés egyáltalán nem a megfelelő, bár 2012- óta talán változott valami. Első évben beszorultam a tömegbe, aztán talán a 3. évben szerencsére odajutottam, ekkor Vetteltől illetve di Grassitól sikerült autógrammot szereznem.
Hotel :
Az első évben a Boscolo hotelnél vártuk a pilótákat, akkor Kimi és Massa csapattársakként együtt voltak, bár abban az évben volt Massa balesete is, nem voltunk épp vidámak azon a hétvégén. A további években szerencsére bővült többel is találkoztunk, Massát pedig minden évben próbáltuk meglepni, szerencsére sikerrel. Első alkalommal általunk készített kis könyvvel ajándékoztuk meg, melybe vele kapcsolatos gondolatainkat, képeinket írtuk és tettük, következő alkalommal bort készítettünk a neveinkkel, és egy felirattal "Never Give Up", továbbá kapott tőlünk fotómontázst is. Az évek alatt a fizikoterapeutájával is jóban lettünk, legutóbb a montázst amit neki is készítettünk egy puszival köszönte meg nekem :) Mondhatom nagyon örültem, hogy ennyire emlékszik ránk.
Szerencsére a legtöbb pilótával van képem vagy aláírásom, találkoztam már Buttonnel, Grosjeannal, Hülkenberggel, Nasr-el, Nicoval, Hamiltonnal, Bottasszal, Alonsoval, Vettellel (ő egyszer átengedett a zebrán, nagyon vicces szituáció volt) Alguersuarival, A Ferrari régi csapatfőnökével Domenicalival, Laudával, Coultharddal, Kimivel és Jules Bianchival, aki sajnos azóta már nem él. Nagyon kedves volt, barátságos, szívesen odaállt hozzánk fotózkodni. Kimi sajnos aki a másik nagy kedvencem nem épp a fotózkodás híve, de azért kedvelem, 2003 óta szurkolok már neki. Amire azonban mindig ügyelünk, hogy rendes keretek között menjünk oda a pilótákhoz, nyilván ő is nyugalomban vacsorázna stb. Mi sosem voltunk tolakodóak, azért ők is emberek
Az évek alatt tényleg nagyon sok pilótával, versenymérnökkel, FIA-s emberrel találkoztam, de ami jó volt ebben, hogy sok barátot, ismerőst szereztem. Szerintem a legtöbben emlékeznek ránk, hiszen minden évben előrukkoltunk valamivel főképp Massának, egyenpólók a neve betűiből, transzparens, zászló :) Sokszor órákat vártunk rájuk, (bár ehhez igazán fanatikusnak kell lenni ) reggel, este, de nekünk megérte. Igaz, hogy vasárnapra nagyon fáradtak voltunk, de tényleg egy élmény. - by Eszter
Végezetül megosztanék néhány saját fotót :)
|